Playing with Colors

If you think hey did Raimo change his logo and housestyle colors? Yep!

Currently trying to find a great colortheme on Kuler for my logo, site and models.. If you haven’t visited Kuler please do so. Great fun! Somehow I found the original colors to be boring. I want more color. What you see above now is not the final color scheme, but should give you an idea where I am looking..

Tips on colors to use and complete themes are welcome. 😉

I like Orange, Lime/green, Aqua/Turqouise , Brown, Purple..I like it all… So hard!!!

This entry was posted in Balance. Bookmark the permalink.

4 Responses to Playing with Colors

  1. Zwager says:

    Probeer “japanese garden” eens. creation, spiritualism (duh.. goed gespeld ?) komen samen. Het valt mij nu ook op dat de 4 punten-taart op je site wellicht in een te lage resolutie is gemaakt. Om de letters heen is het beeld wat vaag. Tot maandag.

  2. thinkmobile says:

    Heb em gezien..Is wel mooi.. Hmm.. Wat vind je van deze kleuren?

    Is mij ook opgevallen.. Krijg dat niet helemaal weg.. Is nu wel beter denk ik..

  3. RAIMO als merk (Marikaya?) roept bij mij de volgende top-of-mind associaties op:

    Toekomst
    Vooruitgang (specifiek technologisch)
    Duurzaamheid
    Harmonie (balans / yin yang; bv. tussen ecologie en economie)
    Contributie
    Delen (interactie)
    Openheid
    Holisme

    Dit ligt voor mij mentaal gezien dichtbij JACQUE FRESCO. Waarschijnlijk door onze discussie over de ‘Resource Economy’.

    De kleuren die ik daarmee associeer zijn:
    Blauw (water)
    Groen (natuur)
    Wit (design, zie overeenkomst look & feel tussen iPod en Fresco’s werk)
    Metallic (design)

    Misschien kun je inspiratie opdoen door eens te googlen op ‘future by design’. Of kijk op http://www.futurebydesign.org in de fotogalerijen bovenin. De kleur die je nu gebruikt vind ik niet futuristisch genoeg. Zo’n zelfde kleur default groen gebruik ik op mijn weblog en die zou ik op termijn toch wel om dezelfde reden aan willen passen (te conservatief).

  4. thinkmobile says:

    Hi Tom,

    Bedankt voor je inspiratie.. Ga eens kijken of ik vanavond zo een set in elkaar kan hacken..

    Raimo

Leave a Reply

